25 Ağustos 2014 Pazartesi

Değişik Bir Kısır

Dün akşam yemeği için şöyle hafif, bir o kadar da farklı bir şeyler ararken bir sitede domatesli ve patlıcanlı bulgur salatası tarifine rastladım. Malzemelere baktım içinde bulgur, sirke, domates ve kızartılmış patlıcan dilimleri var. Sirke ve bulgur... Pek aklım kesmedi ama yemeğe not verenler 'good' olarak değerlendirmişler. Şimdi ben kanıtlamadan bu salatanın güzel olduğuna inanmam. Mesleki deformasyon, elde değil :)) Dolayısıyla kolları sıvadım, kendi yorumumu da katarak, salatayı yaptım. 


 






  Biz beğendik. Siz de yaz akşamlarında hafif bir yemek peşindeyseniz iyi bir alternatif. Buyrun tarif: 


Malzemeler:

1 su bardağı pilavlık bulgur
1 büyük boy domates
1 orta boy patlıcan
1 küçük soğan
1 yemek kaşığı elma sirkesi
1/2 çay kaşığı kekik
yarım demet reyhan
tuz, karabiber (miktarı isteğe bağlı)
5 yemek kaşığı sızma zeytin yağı

Yapılışı:

Bulguru yıkadıktan sonra bir buçuk su bardağı kaynayan suya ilave edip suyunu çekene kadar kısık ateşte, tencerenin kapağı kapalı olarak pişirin ve ocaktan alıp dinlenmeye bırakın. Diğer yandan ince dilimlenmiş patlıcanları iki yemek kaşığı zeytin yağında kızartın. Bulguru geniş bir kaseye alın.  Sirke, üç yemek kaşığı zeytin yağı, kekik, tuz, karabiberi ekleyin ve karıştırın. Daha sonra ince doğranmış soğanı, domatesi ekleyin ve karıştırın. Patlıcan ve doğranmış reyhan yaprakları ile servis edin.

Afiyet olsun:)

2 yorum: