28 Aralık 2014 Pazar

Bıttım

Batman'da yaşamasam duyarmıydım ismini, görürmüydüm kendisini bilmiyorum ama bu yaşıma kadar duymadığıma göre  biraz zor gibi. Belki de bilen çoktur amma velakin ben ilk defa karşılaştım  bir baharatçıda. Böyle fındığı andıran bişey (fotoğraf çekemediğim için üzgünüm). Biri genç diğeri orta yaşlı satış elemanları ile aramdaki diyalog şöyle:

Ben: Bu bıttım da nedir?
Genç: Bu bıttım, böyle kırıp yenir. Sağlığa da faydalıdır.
Ben: Aaaaa, öyle mi, nedir faydası?
Genç: Çekirdek, kem, küm,... (Orta yaşlı beye dönerek) ne işe yarıyordu Mahmut ağabey?
Orta yaşlı bey: Çekirdek işte oğlum. (Bana dönerek) çekirdektir, dişinize güveniyorsanız kırıp yiyebilirsiniz.

Ne mümkün. Bıttım yerine dişimi kırıyordum neredeyse. Neye faydalı olduğunu da kimse bilmiyor anlaşılan.

Efendim bıttım, Güneydoğu Anadolu bölgesinde yetişen bir meyve olup, Siirt fıstığının aşılanmamış hali imiş. Daha bilinen adıyla menengiç. Bıttımdan sabun da elde ediliyor. Özellikle saç dökülmesi ve saç derisi problemlerine doğal çözüm olarak biliniyor. Daha çok bilgi isteyenler bıttım diye aratıverin. Bir de menengiç(bıttım) kahvesi var ki onu da başka bir yazıda anlatırım. Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder